• pagina_intestazione_Bg

Un sistema d'alerta precoce in tempu reale puderia prutege e cumunità à risicu da l'inundazioni

nutizie-4

Un approcciu di ricerca di cunvergenza SMART per assicurà l'inclusività in a cuncepzione di sistemi di monitoraghju è d'alerta per furnisce informazioni d'alerta precoce per minimizà i risichi di disastru. Creditu: Natural Hazards and Earth System Sciences (2023). DOI: 10.5194/nhess-23-667-2023

Implicà e cumunità in u sviluppu di un sistema d'alerta precoce in tempu reale puderia aiutà à riduce l'impattu spessu devastante di l'inundazioni nantu à e persone è e pruprietà, in particulare in e regioni muntagnose induve l'eventi idrici estremi sò un prublema "malvagiu", rivela un novu studiu.

L'inundazioni improvvise sò diventate più frequenti è dannose per a vita è a pruprietà di e persone vulnerabili, ma i circadori credenu chì l'usu di un approcciu SMART (vede l'imagine sopra) per interagisce cù quelli chì vivenu in tali zone aiuterà à signalà megliu u risicu imminente di l'inundazioni.

I scientifichi credenu chì a cumbinazione di dati meteorologichi cù informazioni nantu à cumu a ghjente vive è travaglia in tali regioni aiuterà i gestori di risichi di disastri, l'idrologi è l'ingegneri à cuncepisce modi megliu per suscità l'allarme prima di grandi inundazioni.

Publicendu i so risultati in Natural Hazards and Earth System Sciences, una squadra di ricerca internaziunale guidata da l'Università di Birmingham crede chì l'integrazione di a scienza, di a pulitica è di l'approcci guidati da a cumunità lucale aiuterà à creà decisioni ambientali chì si adattanu megliu à u cuntestu lucale.

A coautore Tahmina Yasmin, ricercatrice postdottoratu à l'Università di Birmingham, hà cummentatu: "Un prublema "malvagiu" hè una sfida suciale o culturale chì hè difficiule o impussibile da risolve per via di a so natura cumplessa è interconnessa. Credemu chì l'integrazione di e scienze suciali è di i dati meteorologichi aiuterà à identificà e parti scunnisciute di u puzzle quandu si cuncepisce un sistema d'alerta precoce.

"Un megliu impegnu cù e cumunità è l'analisi di i fattori suciali identificati da a cumunità à risicu - per esempiu, l'insediamenti illegali accantu à e rive di i fiumi o à i quartieri poveri - aiuterà quelli chì guidanu a pulitica à capisce megliu i risichi posti da questi estremi idrometeorologichi è à pianificà a risposta è a mitigazione di l'inundazioni chì furniscenu à e cumunità una prutezzione migliorata."

I circadori dicenu chì l'usu di un approcciu SMART aiuta i decisori pulitichi à mette in luce a vulnerabilità è u risicu di e cumunità, aduprendu un inseme di principii fundamentali:

● S= Comprensione cumuna di i risichi chì assicura chì ogni gruppu di persone in una cumunità sia rapprisintatu è chì una larga gamma di metudi di raccolta di dati sia aduprata.

● M= Monitoraghju di i risichi è creazione di sistemi d'alerta chì custruiscenu fiducia è scambianu informazioni critiche nantu à i risichi, aiutendu à mantene u sistema di previsione.

● Un= EdificiuAsensibilizazione per mezu di attività di furmazione è di sviluppu di capacità chì integranu a comprensione di l'infurmazioni meteo in tempu reale è di l'alerte d'inundazione.

● RT= Indicazione di pianificazione anticipataRazzioni di risposta nantu àTtempu cù piani cumpleti di gestione di disastri è evacuazione basati nantu à l'alerta prodotta da l'EWS.

U coautore David Hannah, prufessore d'idrologia è cattedra UNESCO in scienze di l'acqua à l'Università di Birmingham, hà cummentatu: "Sviluppà a fiducia di a cumunità in l'agenzie guvernamentali è in e previsioni centrate nantu à a tecnulugia, mentre si utilizanu mezi guidati da a cumunità per raccoglie informazioni in e regioni muntagnose cù scarsità di dati hè cruciale per prutege e persone vulnerabili.

"L'usu di questu approcciu SMART per impegnà e cumunità in u sviluppu di sistemi d'alerta precoce inclusivi è utili aiuterà senza dubbitu à sviluppà a capacità, l'adattazione è a resilienza di fronte à estremi idrici più estremi, cum'è inundazioni è siccità, è una maggiore incertezza in u cuntestu di u cambiamentu glubale."

Più infurmazione:Tahmina Yasmin et al, Comunicazione breve: Inclusività in a cuncepzione di un sistema di alerta precoce per a resilienza à l'inundazioni, Rischi Naturali è Scienze di u Sistema Terrestre (2023).DOI: 10.5194/nhess-23-667-2023


Data di publicazione: 10 d'aprile 2023