Grazie à i sforzi di l'Università di Wisconsin-Madison, una nova era di dati meteorologichi hè nata in Wisconsin.
Dapoi l'anni 1950, u clima di u Wisconsin hè diventatu sempre più imprevedibile è estremu, creendu prublemi per l'agricultori, i circadori è u publicu. Ma cù una rete statale di stazioni meteorologiche cunnisciuta cum'è mesonet, u statu serà più capace di fà fronte à e future perturbazioni causate da u cambiamentu climaticu.
«E maisonette ponu guidà e decisioni di ogni ghjornu chì pruteggenu e culture, e pruprietà è a vita di e persone, è sustenenu a ricerca, l'estensione è l'educazione», hà dettu u membru di a facultà Chris Kucharik, prufessore è presidente di u Dipartimentu di Scienze Agricole à UW-Madison in partenariatu cù Nelson. Ecological Institute. Kucharik dirige un prughjettu maiò per allargà a rete di mesonet di u Wisconsin, assistitu da Mike Peters, direttore di a Stazione di Ricerca Agricola UW-Madison.
À u cuntrariu di parechji altri stati agriculi, l'attuale rete di stazioni di monitoraghju ambientale di u Wisconsin hè chjuca. Quasi a mità di e 14 stazioni di monitoraghju meteorologicu è di u terrenu sò situate à a Stazione di Ricerca di l'Università di Wisconsin, cù u restu cuncintratu in giardini privati in i contee di Kewaunee è Door. I dati per queste stazioni sò attualmente almacenati in Mesonet à l'Università Statale di Michigan.
In u futuru, ste stazioni di monitoraghju seranu spostate in una mesonet dedicata situata in Wisconsin cunnisciuta cum'è Wisconet, aumentendu u numeru tutale di stazioni di monitoraghju à 90 per monitorà megliu tutte e zone di u statu. Stu travagliu hè statu sustinutu da una sovvenzione di 2,3 milioni di dollari da u Wisconsin Rural Partnership, una iniziativa di l'Università Statale di Washington finanziata da l'USDA, è una sovvenzione di 1 milione di dollari da a Wisconsin Alumni Research Foundation. L'espansione di a rete hè vista cum'è un passu cruciale per furnisce dati è informazioni di a più alta qualità à quelli chì ne anu bisognu.
Ogni stazione hà equipaggiamenti per misurà u statu di l'atmosfera è di u terrenu. Strumenti terrestri misuranu a velocità è a direzzione di u ventu, l'umidità, a temperatura di l'aria, a radiazione solare è e precipitazioni. Misuranu a temperatura è l'umidità di u terrenu à una prufundità specifica sottu terra.
«I nostri pruduttori si basanu ogni ghjornu nantu à i dati climatichi per piglià decisioni critiche in e so splutazioni agricule. Questu hà un impattu nant'à a piantazione, l'irrigazione è a racolta», hà dettu Tamas Houlihan, direttore esecutivu di l'Associazione di i Cultivatori di Patate è Verdure di u Wisconsin (WPVGA). «Semu dunque assai entusiasti di a pussibilità di utilizà u sistema di stazione meteorologica in un futuru vicinu».
In ferraghju, Kucharik hà presentatu u pianu di mesonet à a Cunferenza di l'Educazione Agricola di a WPVGA. Andy Dirks, un agricultore di u Wisconsin è frequente collaboratore di u College of Agriculture and Life Sciences di l'UW-Madison, era trà u publicu è li hè piaciutu ciò ch'ellu hà intesu.
«Parechje di e nostre decisioni agronomiche sò basate nantu à u clima attuale o ciò chì aspittemu in e prossime ore o ghjorni», hà dettu Dilks. «L'obiettivu hè di almacenà l'acqua, i nutrienti è i prudutti di prutezzione di e culture induve ponu esse aduprati da e piante, ma ùn pudemu micca riesce à menu chì ùn capimu cumpletamente e cundizioni attuali di l'aria è di u terrenu è ciò chì accadrà in un futuru vicinu», hà dettu. Una forte pioggia imprevista hà lavatu via i fertilizanti applicati di recente.
I benefici chì l'intermediari ambientali purteranu à l'agricultori sò evidenti, ma parechji altri ne prufittaranu ancu.
«U Serviziu Meteorologicu Naziunale cunsidereghja questi cum'è preziosi per via di a so capacità di testà è cuntribuisce à una megliu capiscitura di l'avvenimenti estremi», hà dettu Kucharik, chì hà ricevutu u so dutturatu in scienze atmosferiche da l'Università di Wisconsin.
I dati meteorologichi ponu ancu aiutà i circadori, l'autorità di trasportu, i gestori ambientali, i gestori di custruzzione è chiunque u so travagliu sia affettatu da e cundizioni climatiche è di u terrenu. Queste stazioni di monitoraghju anu ancu u putenziale di aiutà à sustene l'educazione K-12, postu chì i terreni sculari ponu diventà siti putenziali per e stazioni di monitoraghju ambientale.
«Questu hè un altru modu per espone più studienti à e cose chì anu un impattu nantu à a so vita quotidiana», hà dettu Kucharik. «Pudete mette in relazione sta scienza cù diversi altri settori di l'agricultura, di a silvicultura è di l'ecologia di a fauna salvatica».
L'installazione di e nuove stazioni maisonette in Wisconsin hè prevista per cumincià questu veranu è esse cumpletata in u vaghjimu di u 2026.
Data di publicazione: 12 d'aostu 2024