Una conduttura idrica rotta sputa acqua in aria in una strada di Montreal, u venneri 16 d'aostu 2024, pruvucendu inundazioni in parechje strade di a zona.
MONTREAL - Quasi 150 000 case di Montreal sò state messe sottu un avvisu di ebullizione di l'acqua u venneri dopu chì una conduttura d'acqua rotta hè eruttata in un "geyser" chì hà trasfurmatu e strade in corsi d'acqua, paralizatu u trafficu è furzatu a ghjente à evacuà da l'edifici inundati.
A sindaco di Montreal, Valérie Plante, hà dettu chì parechji residenti à l'est di u centru di a cità si sò svegliati versu e 6 di a mattina quandu i pompieri li anu invitati à sorte da e so case per via di i risichi d'inundazione da a cundutta d'acqua sutterranee chì si hè rotta vicinu à u ponte Jacques Cartier.
I testimoni anu dettu chì à u so piccu, un "muru d'acqua" altu 10 metri era sfondatu in terra, inundendu u quartieru densamente pupulatu. I residenti anu messu stivali di gomma è anu camminatu in l'acqua chì scorria per e strade è s'hè accumulata in l'intersezioni durante e circa cinque ore è mezu chì ci hè vulsutu per frenà cumpletamente u flussu.
À 11:45 di a mattina, a situazione era "sottu cuntrollu", hà dettu Plante, è u direttore di i servizii idrici di a cità hà dettu chì i travagliadori eranu riesciuti à chjude una valvula cusì a pressione in a rete idrica principale stava calendu. Tuttavia, a cità hà emessu un avvisu di ebullizione di l'acqua chì cupria una grande parte di a parte nord-est di l'isula.
«A bona nutizia hè chì tuttu hè sottu cuntrollu», disse Plante. «Avemu da riparà a pipa, ma ùn avemu più a listessa quantità d'acqua (in strada) chì aviamu sta mane... è per precauzione, ci serà un avvisu preventivu di ebullizione di l'acqua».
Nanzu in a ghjurnata, i rispunsevuli anu dettu chì, grazia à e ridondanze in a reta di a cità di 4.000 chilometri di tubi, ùn ci era micca prublemi di sicurezza cù l'acqua potabile in u distrettu inundatu. Ma circa un'ora dopu, anu dettu ch'elli avianu nutatu una calata di a pressione di l'acqua in una parte di a reta è vulianu fà teste di campioni d'acqua per esse sicuri chì ùn ci fussinu micca prublemi.
A fonte di l'inundazione era una pipa di più di dui metri di diametru installata in u 1985, anu dettu i funzionari, chì anu spiegatu chì l'asfaltu è u béton sopra a sezione rotta di a pipa averebbenu bisognu di esse scavati prima di sapè quantu hè seriu u prublema.
Lyman Zhu hà dettu ch'ellu s'hè svegliatu à ciò chì paria una "pioggia forte" è quandu hà guardatu fora da a so finestra hà vistu un "muru d'acqua" chì era altu circa 10 metri è largu cum'è a strada. "Era pazzu", hà dettu.
Maxime Carignan Chagnon hà dettu chì u "muru gigante d'acqua" hà sgorgatu per circa duie ore. L'acqua chì scorriva era "moltu, assai forte", disse, schizzendu mentre si schiantava contr'à i lampioni è l'arburi. "Era veramente impressiunante".
Hà dettu chì circa dui pedi d'acqua s'eranu accumulati in u so sotano.
«Aghju intesu chì certe persone avianu assai, assai di più», hà nutatu.
Martin Guilbault, capu di divisione di u dipartimentu di i pompieri di Montreal, hà dettu chì a ghjente duveria stà luntanu da a zona inundata finu à chì l'autorità ùn denu u lume verde per vultà.
«Solu perchè ci hè menu acqua ùn significa micca chì u travagliu hè fattu», disse, spiegendu chì parti di e strade puderanu esse danneggiate è cede da tutta l'acqua chì si hè versata sopra.
I rispunsevuli di u focu ùn anu micca datu un numeru precisu di persone evacuate, dicendu à i ghjurnalisti chì e squadre anu visitatu tutti l'edificii affettati è si sò assicurati chì tutti eranu sicuri. Guilbault hà dettu pocu prima di meziornu chì i pompieri stavanu sempre andendu di porta in porta, svuotendu i scantinati. Hà dettu ch'elli avianu visitatu 100 indirizzi cù infiltrazioni d'acqua à quellu puntu, ma in certi casi l'acqua era in i parcheggi piuttostu chè in l'appartamenti.
I funzionari di a cità anu dettu chì a Croce Rossa si riunisce cù i residenti affettati è offre risorse à quelli chì ùn pudianu micca vultà subitu in casa.
L'impresa idroelettrica di Quebec hà tagliatu l'elettricità à a zona affettata per precauzione, lascendu circa 14 000 clienti senza elettricità.
A rumpitura di a rete idrica principale vene mentre parechje persone in Montreal è in tuttu u Quebec stanu sempre pulendu i scantinati inundati dopu chì alcune parti di a pruvincia sò state battute da finu à 200 millimetri di pioggia u venneri scorsu.
U primu ministru François Legault hà cunfirmatu vennari chì a pruvincia allargherà u so prugramma d'assistenza finanziaria per e vittime di disastri per include e persone chì e so case sò state inundate quandu e so fognature si sò intasate durante a timpesta, invece di limità l'elegibilità à i danni causati da inundazioni terrestri.
U ministru di a Sicurezza Pubblica François Bonnardel hà dettu à i ghjurnalisti in Montreal chì a situazione s'hè migliurata dopu à l'inundazioni di a settimana scorsa, ma 20 strade devenu ancu esse riparate è 36 persone sò sempre evacuate da e so case.
Pudemu furnisce sensori di velocità di flussu di u livellu di l'acqua radar per una varietà di scenarii cum'è e rete di tubi sotterranei, canali aperti è dighe, affinchì possiate monitorà i dati in tempu reale.
Data di publicazione: 19 d'aostu 2024