E piante d'appartamentu sò un ottimu modu per aghjunghje bellezza à a vostra casa è ponu veramente illuminà a vostra casa. Ma s'è vo avete difficultà à manteneli vivi (malgradu i vostri migliori sforzi!), pudete fà questi sbagli quandu rinvasate e vostre piante.
Trasplantà e piante pò sembrà simplice, ma un sbagliu pò scuzzulà a vostra pianta è potenzialmente tumballa. Cum'è u nome suggerisce, u scossa di trasplante si verifica quandu una pianta mostra segni di distress dopu esse stata sradicata è ripiantata in un novu pote. I segni tipici da circà includenu foglie ingiallite o chì cascanu, appassimentu, danni à e radiche è una distinta mancanza di nova crescita.
Hè per quessa ch'ellu hè impurtante sapè cumu rinvasà currettamente una pianta per ch'ella campi una vita longa è sana. Ancu più impurtante, ùn duvete micca salvà una pianta morente prima ch'ella sia troppu tardi!
Dunque, sè vo vulete mantene e vostre piante d'appartamentu felici è sane, evitate questi 9 errori cumuni di invasatura.
Sè ùn vulete micca sporcà e mani, eccu 7 piante d'internu chì pudete cultivà senza terra. Evitate questi 7 sbagli chì puderanu tumbà e vostre piante d'internu.
Mentre pò esse tentatore d'utilizà a listessa terra in u vostru ortu, ùn l'utilizate mai per ripiantà e piante d'appartamentu. L'usu di a terra sbagliata pò purtà à a diffusione di funghi o batteri, chì ponu influenzà e vostre piante è fà li more.
Invece, aduprate sempre terra o compost di alta qualità per cultivà piante d'internu. À u cuntrariu di a terra di giardinu, a terra o u compost cuntene i nutrienti chì e vostre piante anu bisognu per prosperà. Inoltre, una mistura d'ingredienti cum'è a torba è a corteccia di pinu hè eccellente per mantene l'umidità. A perlite hè particularmente adatta per e piante d'internu perchè drena più facilmente è riduce ancu u risicu di ristagnu d'acqua è di putrefazione radicale.
Un altru sbagliu cumunu quandu si rinvasa hè di mette a pianta in un pote troppu grande. Mentre chì certi ponu pensà chì i vasi più grandi furniscenu abbastanza spaziu per chì e piante crescinu più rapidamente, questu pò in realtà fà cresce più lentamente alcune piante.
Ci hè ancu un risicu di sovrairrigazione, è una volta chì a terra in eccessu cuntene troppu umidità, e radiche diventeranu debuli è suscettibili à a putrefazione. L'esperti cunsiglianu sempre di utilizà un pote chì hè da 2 à 4 pollici più grande di diametru è da 1 à 2 pollici più prufondu di u pote esistente di a pianta.
In generale, i migliori materiali per i vasi sò l'argilla, a terracotta o a ceramica, chì permettenu u passaghju di più ossigenu. Tuttavia, a plastica ùn hè micca porosa è tende à riduce a quantità d'ossigenu o d'umidità chì ghjunghje à e vostre piante.
Avendu un bellu pote, spessu ci scurdemu di fà buchi di drenaggiu in u so fondu. Quessi buchi sò essenziali per un bon drenaggiu di u terrenu, una bona circulazione di l'aria è a lisciviazione di i sali da u terrenu.
Sè u vostru pote ùn hà micca buchi, basta à fà uni pochi di buchi in u fondu di u cuntinente. Dopu, mette a padedda nantu à un vassoio per raccoglie l'acqua in eccessu. Assicuratevi di svuotallu dopu l'irrigazione per ch'ellu ùn ci resti troppu longu.
Un altru modu per migliurà u drenaggiu hè di mette un stratu di petre o ciottoli in u fondu di a pignatta prima di aghjunghje a terra. Ancu una volta, questu assorbe l'acqua in eccessu finu à chì a pianta a succhia da e radiche.
Pudemu pensà chì e piante d'appartamentu anu bisognu di assai acqua per sopravvive, ma u cuntrariu pò esse veru. Sè vi dumandate perchè e vostre piante appassiscenu di colpu malgradu l'acqua chì li hè stata data, questu puderia esse u mutivu.
A terra bagnata limita u flussu d'aria intornu à e radiche è incuragisce a crescita di funghi è batteri, chì ponu causà a putrefazione di e radiche è tumbà efficacemente a pianta. Cum'è regula generale, ùn innaffiate mai troppu mentre u stratu superiore di a terra hè sempre umitu. Pudete pruvà u stratu inferiore di a terra cù u ditu per determinà i livelli di umidità, o cumprà un misuratore di umidità di a terra.
In listessu modu, un altru sbagliu hè di ùn innaffià micca abbastanza o di innaffià solu quandu ci sò segni di appassimentu. Sè a vostra pianta ùn riceve micca abbastanza acqua, ùn riceverà micca tutti l'elementi chì hà bisognu per una crescita sana. Inoltre, sè u terrenu si secca per un longu periodu di tempu, finirà per cumpattà, rendendu difficiule per l'acqua di ghjunghje currettamente à e radiche. Inoltre, e piante appassite beneficeranu sicuramente di l'innaffiatura, ma una volta chì mostranu segni di scossa, pudete avè aspettatu troppu tardi.
Cum'è ultima risorsa, l'esperti cunsiglianu d'irrigazione da sottu per chì a terra assorba a più acqua pussibule. Questu assicura ancu chì e radiche sianu cumpletamente saturate d'acqua senza zone secche.
Solu perchè una pianta hè classificata cum'è "poca luce" ùn significa micca ch'ella pò sopravvive senza luce. E piante anu sempre bisognu di assai luce per cresce è prosperà, è s'elle sò piazzate in una stanza scura o in un angulu, a vostra pianta d'appartamentu probabilmente morirà.
Pruvate à spustà ste piante in un locu più luminosu in a stanza è luntanu da a luce diretta. In regula generale, e piante cù poca luce necessitanu almenu 1.000 lux (100 candele-piedi) di luce in un ghjornu standard. Questu hè abbastanza per manteneli sani è durà più longu.
In listessu modu, mette e piante d'internu in u sole direttu di meziornu hè un errore cumunu di rinvasu. Mentre a maiò parte di e piante ponu tollerà una o duie ore di sole direttu
Data di publicazione: 27 dicembre 2023