Sicondu l'ultimu rapportu publicatu da l'Associazione Meteorologica Africana,Africa di u Suduhè diventatu u paese cù u più grande numeru di stazioni meteorologiche implementate in u cuntinente africanu. Più di 800 stazioni di monitoraghju meteorologicu di vari tipi sò state stabilite in tuttu u paese, custruendu a rete di raccolta di dati meteorologichi più cumpleta in Africa, furnendu un sustegnu impurtante per e previsioni meteorologiche regiunali è a ricerca nantu à u cambiamentu climaticu.
A rete naziunale di monitoraghju meteorologicu hè stata cumpletamente stabilita
U Serviziu Meteorologicu Sudafricanu hà annunziatu pocu fà chì hè statu ottenutu un grande avanzu in a custruzzione di a rete naziunale di stazioni meteorologiche automatiche. "Avemu ottenutu una copertura cumpleta di e stazioni meteorologiche in nove pruvince in tuttu u paese", hà dettu John Best, direttore di u Serviziu Meteorologicu Sudafricanu. "I dati meteorologichi in tempu reale furniti da queste stazioni meteorologiche automatiche anu aumentatu a precisione di e nostre previsioni meteorologiche di 35%, in particulare in l'avvisi meteorologichi estremi".
L'attrezzatura avanzata migliora a precisione di u monitoraghju
A nova generazione d'equipaggiamenti di monitoraghju meteorologicu introdutti da u Sudafrica integra sensori meteorologichi d'alta precisione è pò monitorà più di vinti elementi meteorologichi in tempu reale, cum'è a temperatura, l'umidità, a velocità di u ventu, a direzzione di u ventu, e precipitazioni è l'intensità di a luce solare. "L'istrumenti meteorologichi prufessiunali di i quali simu dotati includenu i sensori di temperatura è i sistemi d'acquisizione digitale più avanzati", hà dettu a prufessoressa Sarah Van der Waat, direttrice di l'Istitutu Meteorologicu di l'Università di Cape Town. "Questi dispositivi furniscenu un supportu di dati senza precedenti per u monitoraghju è a ricerca climatica".
L'applicazione diversificata hà ottenutu risultati notevuli
A reta di stazioni meteorologiche sudafricane hè stata largamente applicata in parechji campi chjave cum'è l'agricultura, l'aviazione è u trasportu marittimu. In a pruvincia di Pumalanga, e stazioni meteorologiche agricule furniscenu à l'agricultori servizii di previsioni meteo precisi. "I dati di monitoraghju meteorologicu ci aiutanu à urganizà u tempu d'irrigazione in modu ragiunevule, è l'effettu di risparmiu d'acqua hà righjuntu u 20%", hà dettu l'agricultore lucale Peters. À u portu di Durban, a stazione d'osservazione meteorologica di u portu furnisce dati meteorologichi marini precisi per e navi chì entranu è escono da u portu, aumentendu significativamente a sicurezza marittima.
A capacità di prevenzione è mitigazione di i disastri hè stata significativamente rinfurzata
Cù a creazione di una densa rete di monitoraghju meteorologicu, a capacità di alerta precoce di u Sudafrica in casu di disastru hè stata significativamente migliorata. "Avemu stabilitu un sistema di alerta precoce per l'inundazioni è a siccità utilizendu dati meteorologichi in tempu reale raccolti da stazioni meteorologiche automatiche", hà dettu Mbeki, un espertu di u Centru Naziunale per a Riduzione di i Disastri. "Un monitoraghju climaticu precisu ci permette di emette avvisi di disastru 72 ore in anticipu, riducendu efficacemente a perdita di vite umane è di pruprietà".
A cuuperazione internaziunale prumove l'aghjurnamentu tecnologicu
L'Africa di u Sud mantene una stretta cuuperazione cù istituzioni internaziunali cum'è l'Organizazione Meteorologica Mundiale è u Centru Europeu per e Previsioni Meteorologiche à Mediu Termine, è prumove continuamente l'aghjurnamentu di a so rete di stazioni meteorologiche. "Stemu implementendu una nova generazione di strumenti meteorologichi, cumpresi sistemi di trasmissione di dati satellitari è apparecchiature à energia solare", hà dettu Van Niuk, u capu di u prughjettu di cuuperazione internaziunale. "Queste innovazioni renderanu e nostre stazioni d'osservazione meteorologica più intelligenti è sustenibili".
Pianu di sviluppu futuru
Sicondu a Strategia di sviluppu meteorologicu di u Sudafrica per u 2024-2028, u guvernu prevede d'aghjunghje 300 nove stazioni meteorologiche automatiche, cù un focus nant'à u miglioramentu di e capacità di monitoraghju in e zone rurale è in e regioni di cunfine. "Otteneremu una copertura cumpleta di u monitoraghju meteorologicu in tutte e regioni amministrative municipali in tuttu u paese", hà dettu James Molloy, direttore tecnicu di u Serviziu Meteorologicu Sudafricanu. "Questa vasta rete di stazioni meteorologiche diventerà un mudellu per a mudernizazione meteorologica in Africa".
L'esperti di l'industria credenu chì l'esperienza riescita di u Sudafrica in a custruzzione di stazioni meteorologiche furnisce riferimenti impurtanti per altri paesi africani. Cù l'intensificazione di l'impattu di u cambiamentu climaticu, una rete di monitoraghju meteorologicu ben sviluppata diventerà una infrastruttura impurtante per i paesi africani per trattà cù u clima estremu è assicurà a sicurezza alimentaria.
Data di publicazione: 13 d'ottobre di u 2025
