U monitoraghju cuntinuu di u "stress idricu" di e piante hè particularmente impurtante in e zone secche è hè statu tradiziunalmente realizatu misurendu l'umidità di u terrenu o sviluppendu mudelli di evapotraspirazione per calculà a somma di l'evaporazione superficiale è di a traspirazione di e piante. Ma ci hè un putenziale per migliurà l'efficienza idrica attraversu una nova tecnulugia chì rileva più precisamente quandu e piante anu bisognu d'irrigazione.
I circadori anu sceltu à casu sei foglie chì eranu direttamente esposte à a fonte di luce è anu installatu sensori di foglie nantu à elle, evitendu e vene è i bordi principali. Anu registratu misurazioni ogni cinque minuti.
Sta ricerca puderia purtà à u sviluppu di un sistema in u quale i sensori di pizzicu di foglie mandanu informazioni precise nantu à l'umidità di e piante à una unità cintrali in u campu, chì poi cumunicheghja in tempu reale cù un sistema d'irrigazione per innaffià e culture.
I cambiamenti cutidiani in u spessore di e foglie eranu chjuchi è ùn sò stati osservati cambiamenti cutidiani significativi mentre i livelli di umidità di u terrenu si sò spostati da u puntu altu à u puntu di appassimentu. Tuttavia, quandu l'umidità di u terrenu era sottu à u puntu di appassimentu, u cambiamentu di u spessore di e foglie era più evidente finu à chì u spessore di e foglie si sia stabilizatu durante l'ultimi dui ghjorni di l'esperimentu quandu u cuntenutu di umidità hà righjuntu u 5%. A capacità, chì misura a capacità di a foglia di almacenà carica, ferma apprussimativamente costante à u minimu durante i periodi scuri è aumenta rapidamente durante i periodi di luce. Questu significa chì a capacità hè un riflessu di l'attività fotosintetica. Quandu l'umidità di u terrenu hè sottu à u puntu di appassimentu, u cambiamentu diurnu di capacità diminuisce è si ferma cumpletamente quandu l'umidità volumetrica di u terrenu scende sottu à l'11%, ciò chì indica chì l'effettu di u stress idricu nantu à a capacità hè osservatu per via di u so effettu nantu à a fotosintesi.
"U spessore di u fogliu hè cum'è un pallone—si espande per via di l'idratazione è si contrae per via di u stress idricu o di a disidratazione,"In poche parole, a capacità di e foglie cambia cù i cambiamenti in u statu di l'acqua di a pianta è a luce ambientale. Cusì, l'analisi di u spessore di e foglie è i cambiamenti di capacità ponu indicà u statu di l'acqua in a pianta - un pozzu di pressione.
Data di publicazione: 31 di ghjennaghju di u 2024