A Republica di Macedonia di u Nordu hà lanciatu un grande prughjettu di mudernizazione agricula, cù piani per installà sensori di u terrenu avanzati in tuttu u paese per migliurà l'efficienza è a sustenibilità di a pruduzzione agricula. Stu prughjettu, sustinutu da u guvernu, u settore agriculu è i partenarii internaziunali, marca un passu impurtante in l'innuvazione di a scienza è a tecnulugia agricula in Macedonia di u Nordu.
A Macedonia di u Nordu hè un paese principalmente agriculu, è l'agricultura ghjoca un rolu impurtante in a so ecunumia. Tuttavia, a pruduzzione agricula hà longu affruntatu sfide da una mala gestione di l'acqua, una fertilità irregulare di u terrenu è u cambiamentu climaticu. Per affruntà queste sfide, u guvernu di a Macedonia di u Nordu hà decisu d'introduce una tecnulugia avanzata di sensori di u terrenu per permette l'agricultura di precisione.
L'obiettivu principale di u prugettu hè di aiutà l'agricultori à piglià decisioni più scientifiche monitorizendu indicatori chjave cum'è l'umidità di u terrenu, a temperatura è u cuntenutu di nutrienti in tempu reale, migliurendu cusì u rendimentu è a qualità di e culture, riducendu l'usu d'acqua è di fertilizzanti, è infine ottenendu un sviluppu agriculu sustenibile.
U prugettu installerà 500 sensori di terrenu avanzati in e principali zone agricule di a Macedonia di u Nordu. Quessi sensori seranu distribuiti in diversi tipi di terrenu è zone di cultura per assicurà a cumpletezza è a rapprisentazione di i dati.
I sensori raccoglieranu dati ogni 15 minuti è li trasmetteranu senza filu à una basa di dati cintrali. L'agricultori ponu vede questi dati in tempu reale via una applicazione mobile o una piattaforma web è adattà e strategie d'irrigazione è di fertilizazione secondu i bisogni. Inoltre, i dati seranu aduprati per a ricerca agricula è u sviluppu di pulitiche per ottimizà ulteriormente a pruduzzione agricula.
Intervenendu à a ceremonia di lanciu di u prugettu, u Ministru di l'Agricultura di a Macedonia di u Nordu hà dettu: "L'implementazione di u prugettu di sensori di u terrenu furnisce à i nostri agricultori strumenti di agricultura di precisione senza precedenti. Questu ùn solu aiuterà à migliurà l'efficienza di a pruduzzione agricula, ma ancu à riduce l'impattu annantu à l'ambiente è à ottene un sviluppu sustenibile".
Sicondu u pianu di u prugettu, in i prossimi anni, a Macedonia di u Nord prumoverà a tecnulugia di i sensori di u terrenu in tuttu u paese, cuprendu più zone agricule. À u listessu tempu, u guvernu prevede ancu d'introduce più prughjetti d'innuvazione scientifica è tecnologica agricula, cum'è u monitoraghju per droni, a teledetezione satellitare, ecc., per migliurà cumpletamente u livellu intelligente di a pruduzzione agricula.
Inoltre, a Macedonia di u Nordu spera ancu d'attirà più investimenti internaziunali è cuuperazione tecnica per mezu di stu prughjettu, è di prumove a migliurazione è u sviluppu di a catena industriale agricula.
U lanciu di u prughjettu Soil Sensor hè una tappa impurtante in u prucessu di mudernizazione agricula in Macedonia di u Nordu. Attraversu l'introduzione di tecnulugie è cuncetti avanzati, l'agricultura in Macedonia di u Nordu abbraccerà nuove opportunità di sviluppu è ponerà una basa solida per ghjunghje à l'Obiettivi di Sviluppu Sostenibile.
Data di publicazione: 6 di ghjennaghju di u 2025