E cuncentrazioni d'ossigenu in l'acque di u nostru pianeta diminuiscenu rapidamente è dramaticamente, da i stagni à l'oceanu. A perdita progressiva d'ossigenu minaccia micca solu l'ecosistemi, ma ancu i mezi di sussistenza di grandi settori di a sucietà è di tuttu u pianeta, secondu l'autori di un studiu internaziunale chì implica GEOMAR publicatu oghje in Nature Ecology & Evolution.
Chjamanu chì a perdita d'ossigenu in i corpi d'acqua sia ricunnisciuta cum'è un'altra fruntiera planetaria per fucalizà u monitoraghju glubale, a ricerca è e misure pulitiche.
L'ossigenu hè un bisognu fundamentale per a vita nant'à u pianeta Terra. A perdita d'ossigenu in l'acqua, chjamata ancu deossigenazione acquatica, hè una minaccia per a vita à tutti i livelli. A squadra internaziunale di circadori descrive cumu a deossigenazione cuntinua rapprisenta una minaccia maiò per i mezi di sussistenza di grande parte di a sucietà è per a stabilità di a vita nant'à u nostru pianeta.
Ricerche precedenti anu identificatu una seria di prucessi à scala glubale, chjamati limiti planetarii, chì regulanu l'abitabilità è a stabilità generale di u pianeta. Se i limiti critichi in questi prucessi sò superati, u risicu di cambiamenti ambientali à grande scala, bruschi o irreversibili ("punti di svolta") aumenta è a resilienza di u nostru pianeta, a so stabilità, hè messa in periculu.
Trà i nove limiti planetarii ci sò u cambiamentu climaticu, u cambiamentu di l'usu di a terra è a perdita di biodiversità. L'autori di u novu studiu sustenenu chì a deossigenazione acquatica risponde à tempu à, è regula, altri prucessi di cunfine planetariu.
«Hè impurtante chì a deossigenazione acquatica sia aghjunta à a lista di i limiti planetarii», hà dettu u prufessore Dr. Rose di u Rensselaer Polytechnic Institute in Troy, New York, autore principale di a publicazione. «Questu aiuterà à sustene è à fucalizà u monitoraghju globale, a ricerca è i sforzi pulitichi per aiutà i nostri ecosistemi acquatici è, à u so tornu, a sucietà in generale».
In tutti l'ecosistemi acquatici, da i corsi d'acqua è i fiumi, i laghi, i bacini idrici è i stagni à l'estuari, e coste è l'oceanu apertu, e concentrazioni d'ossigenu dissoltu sò diminuite rapidamente è sustanzialmente in l'ultimi decennii.
I laghi è i bacini idrici anu subitu perdite d'ossigenu di 5,5% è 18,6% rispettivamente dapoi u 1980. L'oceanu hà subitu perdite d'ossigenu di circa 2% dapoi u 1960. Ancu s'è stu numeru pare chjucu, per via di u grande vulume di l'oceanu rapprisenta una vasta massa d'ossigenu persa.
L'ecosistemi marini anu ancu sperimentatu una variabilità sustanziale in l'esaurimentu di l'ossigenu. Per esempiu, e acque medie di a California Centrale anu persu u 40% di u so ossigenu in l'ultimi decennii. I volumi di l'ecosistemi acquatici affettati da l'esaurimentu di l'ossigenu sò aumentati dramaticamente in tutti i tipi.
«E cause di a perdita d'ossigenu acquaticu sò u riscaldamentu climaticu per via di l'emissioni di gas serra è l'apportu di nutrienti per via di l'usu di a terra», dice u coautore Dr. Andreas Oschlies, prufessore di modellisazione biogeochimica marina à u GEOMAR Helmholtz Centre for Ocean Research Kiel.
"Sè e temperature di l'acqua aumentanu, a solubilità di l'ossigenu in l'acqua diminuisce. Inoltre, u riscaldamentu climaticu aumenta a stratificazione di a colonna d'acqua, perchè l'acqua più calda, à bassa salinità è cù una densità più bassa si trova sopra l'acqua prufonda più fredda è più salata chì si trova sottu."
"Questu impedisce u scambiu di i strati prufondi poveri d'ossigenu cù l'acqua superficiale ricca d'ossigenu. Inoltre, l'apporti di nutrienti da a terra sustenenu a fioritura d'alghe, chì porta à un cunsumu di più ossigenu mentre più materiale organicu affonda è hè decompostu da i microbi in prufundità."
E zone in mare induve ci hè cusì pocu ossigenu chì i pesci, i mitili o i crustacei ùn ponu più sopravvive minaccianu micca solu l'organismi stessi, ma ancu i servizii ecosistemichi cum'è a pesca, l'acquacoltura, u turismu è e pratiche culturali.
I prucessi microbiotici in e regioni povere d'ossigenu producenu ancu sempre di più gas serra putenti cum'è l'ossidu nitroso è u metanu, chì ponu purtà à un ulteriore aumentu di u riscaldamentu climaticu è dunque una causa maiò di esaurimentu di l'ossigenu.
L'autori avvertenu: Ci avvicinemu à limiti critichi di deossigenazione acquatica chì infine affetteranu parechji altri limiti planetari.
U prufessore Dr. Rose dichjara: "L'ossigenu dissoltu regula u rolu di l'acqua marina è dolce in a modulazione di u clima di a Terra. U miglioramentu di e concentrazioni d'ossigenu dipende da l'affrontamentu di e cause principali, cumprese u riscaldamentu climaticu è u scorrimentu da i paisaghji sviluppati.
"A mancanza di indirizzu à a deossigenazione acquatica, in fine, ùn solu affetterà l'ecosistemi, ma ancu l'attività ecunomica è a sucietà à livellu mundiale."
E tendenze di deossigenazione acquatica rapprisentanu un avvertimentu chjaru è un appellu à l'azzione chì devenu inspirà cambiamenti per rallentà o ancu mitigà stu cunfine planetariu.
Sensore d'ossigenu dissoltu di a qualità di l'acqua
Data di publicazione: 12 d'ottobre di u 2024