«Circa u 25% di tutti i morti ligati à l'asma in u statu di New York sò in u Bronx», hà dettu Holler. «Ci sò autostrade chì passanu dappertuttu, è esponenu a cumunità à alti livelli di inquinanti».
A combustione di benzina è di petroliu, u riscaldamentu di i gas di cucina è altri prucessi basati nantu à l'industrializazione cuntribuiscenu à i prucessi di combustione chì liberanu materia particulata (PM) in l'atmosfera. Queste particelle sò differenziate per dimensione, è più chjuca hè a particella, più periculosi sò l'inquinanti per a salute umana.
A ricerca di a squadra hà scupertu chì a cucina cummerciale è u trafficu ghjocanu un rolu impurtante in l'emissioni di particelle (PM) sottu à 2,5 micrometri di diametru, una dimensione chì permette à e particelle di penetrà in prufundità in i pulmoni è di causà prublemi respiratorii è malatie cardiovascolari. Anu scupertu chì i quartieri à bassu redditu è alta povertà cum'è u Bronx anu livelli sproporzionatamente alti di esposizione à u trafficu di veiculi motorizzati è à u trafficu cummerciale.
«2,5 [micrometri] hè circa 40 volte più chjucu chè u spessore di i vostri capelli», hà dettu Holler. «Sè pigliate i vostri capelli è li tagliate in 40 pezzi, uttenereste qualcosa chì hè circa a dimensione di ste particelle».
«Avemu sensori nantu à u tettu [di e scole implicate] è in una di e classi», hà dettu Holler. «È i dati si seguitanu da vicinu cum'è s'ellu ùn ci fussi micca filtrazione in u sistema HVAC».
«L'accessu à i dati hè cruciale per i nostri sforzi di sensibilizazione», hà dettu Holler. «Questi dati ponu esse scaricati per l'analisi da i prufessori è i studienti in modu chì possinu cunsiderà e cause è e correlazioni cù e so osservazioni è i dati climatichi lucali».
«Avemu avutu webinars induve i studienti di Jonas Bronck prisentavanu manifesti chì parlavanu di l'inquinamentu in i so quartieri è di cumu si sente a so asma», hà dettu Holler. «A capiscenu. È, pensu chì quandu si rendenu contu di l'asimmetria di l'inquinamentu è induve l'impatti sò i peggiori, tocca veramente a casa.»
Per certi residenti di New York, a questione di a qualità di l'aria cambia a vita.
«Ci era un studiente à All Hallows [Liceu] chì hà cuminciatu à fà tutte e so ricerche nantu à a qualità di l'aria», hà dettu Holler. «Era ellu stessu asmaticu è sti prublemi di ghjustizia ambientale eranu parte di a so motivazione per andà à a scola [di medicina]».
«Ciò chì speremu di ottene hè di furnisce à a cumunità dati attuali in modu chì possinu sfruttà i pulitici per fà cambiamenti», hà dettu Holler.
Stu prugettu ùn hà micca una fine definita, è pò piglià parechje vie d'espansione. I cumposti organici volatili è altre sustanze chimiche anu ancu un effettu negativu nant'à a qualità di l'aria è ùn sò micca attualmente misurate da i sensori d'aria. I dati ponu ancu esse aduprati per truvà correlazioni trà a qualità di l'aria è i dati cumportamentali o i punteggi di i testi in e scole di tutta a cità.
Data di publicazione: 07 marzu 2024