• pagina_intestazione_Bg

Inundazione improvvisa chì hà devastatu un canyon idilliacu di cascate azzurre; a ricerca di l'escursionista finisce cù un core spezzatu

Suldati di l'Armata Americana di a Guardia Naziunale di l'Arizona guidanu i turisti intrappulati da inundazioni improvvise in un UH-60 Blackhawk, sabbatu 24 d'aostu 2024, in a Riserva Havasupai in Supai, Arizona. (Maj. Erin Hannigan/US Army via AP) ASSOCIATED PRESS SANTA FE, NM (AP) - Una inundazione improvvise chì hà trasfurmatu una seria di cascate azzurre idilliache in una mostruosa schiuma marrone hè stata feroce ma micca insolita per a stagione di e piogge estive in a riserva Havasupai, una di e zone più remote di i Stati Uniti cuntinentali chì attrae visitatori in u mondu sanu.

Ma sta volta, a corsa di l'acqua chì hà mandatu centinaie di escursionisti à circà terreni alti - alcuni in anguli è grotte in i muri di u canyon - hè diventata mortale. Una donna hè stata trascinata versu u fiume Colorado in u Grand Canyon, dendu u via à un sforzu di ricerca è salvamentu di un ghjornu chì hà implicatu u Serviziu di u Parcu Naziunale in un ambiente unicu fora di a portata di i telefoni cellulari, in canyon desertichi accessibili solu à pedi, à mulu o in elicotteri. Trè ghjorni dopu è à 30 chilometri à valle, un gruppu di rafting recreativu hà risoltu a ricerca. In seguitu, i sopravviventi è i soccorritori si sò aggrappati à storie di dulore spartutu, gratitudine è rispettu per l'acque chì sò diventate inaspettatamente viulente.

Prima a pioggia, dopu u caosu
U ghjornu di l'inundazione lampante hà cuminciatu prima di l'alba per l'escursionisti chì scendevanu in un canyon verdeggiante per una camminata di 13 chilometri longu i sentieri à tornante finu à un paese in u core di a riserva Havasupai.
Da quì, i turisti camminanu versu e so destinazioni preferite - una seria di cascate maestose è un campeghju à fiancu à u fiumicellu. L'acque nurmalmente turchine-verdi di u canyon attiranu turisti da tuttu u mondu.
A fisioterapeuta Hanna St. Denis, 33 anni, hè ghjunta da Los Angeles per vede e meraviglie naturali durante u so primu viaghju di backpacking di notte, cù un amicu, pigliendu u percorsu prima di l'alba ghjovi scorsu è righjunghjendu l'ultima di trè cascate emblematiche à meziornu.
Una pioggia costante hè ghjunta. Sottu à Beaver Falls, un natatore hà nutatu una corrente chì s'accelerava. L'acqua hà cuminciatu à spuntà da i muri di u canyon, spiazzendu e petre mentre u fiumicellu diventava di culore cioccolatu è si gonfiava.

«Si stava piantendu pianu pianu à diventà marrone nantu à i bordi è s'allargava, è dopu simu fora di quì», disse St. Denis. Ella è altri escursionisti anu cullatu una scala per ghjunghje à un terrenu più altu senza manera di scende mentre l'acqua cresceva. «Stavamu guardendu enormi arburi strappati cù e radiche, fora di a terra».
Ùn avia manera di chjamà aiutu o ancu di vede daretu à u prossimu angulu di u canyon.
In un campeghju vicinu, Michael Langer, 55 anni, di Fountain Hills, Arizona, hà nutatu acqua chì cascava in u canyon da altri lochi.
"Deci secondi dopu, un membru di a tribù hè ghjuntu currendu per i campeggi gridendu: "Inundazione improvvisa, evacuazione d'emergenza, correte in terra alta"", hà raccontatu Langer.
Vicinu, una cascata Mooney fragorosa si gonfiava à proporzioni mostruose, mentre l'escursionisti inzuppati si precipitavanu versu una piattaforma elevata è si incunnavanu in fessure.

Signali di distress
À 13:30, i funzionari di u Parcu Naziunale di u Grand Canyon vicinu à a terra di Havasupai anu cuminciatu à riceve chjame di soccorsu da dispositivi cunnessi à satelliti chì ponu trasmette alerti SOS, missaghji di testu è chjame vocali induve i telefoni cellulari ùn ghjunghjenu micca.
«A strettezza di quellu canyon, hè assai difficiule di fà cumunicà; ùn ci era micca una chiara capiscitura di a misura di a vita umana persa o di e ferite inizialmente», hà dettu Joelle Baird, una portavoce di u parcu.
U parcu hà luttatu cù rapporti esagerati di vittime di massa, ma hà cunfirmatu un avvenimentu alarmante. Dui escursionisti - un maritu è ​​una moglia - eranu stati trascinati via da l'inundazione improvvisa mentre caminavanu vicinu à u puntu induve Havasu Creek si sbocca in u fiume Colorado.
À 4 ore di sera, una pausa in u tempu hà permessu à u parcu di mandà un elicotteru è urganizà una pattuglia terrestre rapida in a zona, hà dettu Baird.
Andrew Nickerson, u maritu, hè statu pigliatu quella notte da un gruppu chì facia rafting longu u trattu di 280 miglia (450 chilometri) di u fiume chì attraversa u Grand Canyon.
«Eru à pochi secondi da a morte quandu un stranieru à casu hà saltatu da a so zattera di fiume è hà risicatu a so vita senza esitazione per salvà mi da l'acque infuriate», hà scrittu Nickerson dopu nantu à i social media.
A so moglia, Chenoa Nickerson, 33 anni, hè stata trascinata in u canale principale di u fiume è ùn hè stata truvata. Un bulletin di ricerca hè statu publicatu vennari per una bruna sparita, alta cù l'ochji turchini. Cum'è a maiò parte di l'escursionisti in Havasupai, ùn purtava micca un giubbotto di salvataggio.
Stagione di l'inundazioni improvvise
A climatologa di u Statu di l'Arizona, Erinanne Saffell, hà dettu chì l'inundazioni improvvise in u canyon eranu forti ma micca atipiche, ancu senza tene contu di u riscaldamentu climaticu causatu da l'omu chì hà purtatu à estremi climatichi più grandi.
«Face parte di a nostra stagione di i monsoni è quella pioggia casca è ùn hà induve andà, è cusì pò canalizzassi è causà assai danni à e persone chì sò in strada», disse.

Pudemu furnisce una varietà di sensori di monitoraghju idrologicu, un monitoraghju efficace in tempu reale di i dati di velocità di u livellu di l'acqua:

https://www.alibaba.com/product-detail/WIRELESS-MODULE-4G-GPRS-WIFL-LORAWAN_1600467581260.html?spm=a2747.manage.0.0.198671d2kJnPE2


Data di publicazione: 02-Set-2024