Una sovvenzione di 9 milioni di dollari da u Dipartimentu di l'Agricultura di i Stati Uniti hà acceleratu i sforzi per creà una rete di monitoraghju di u clima è di u terrenu intornu à u Wisconsin. A rete, chjamata Mesonet, prumesse d'aiutà l'agricultori riempiendu e lacune in i dati di u terrenu è di u clima.
I fondi di l'USDA andaranu à UW-Madison per creà ciò chì si chjama u Rural Wisconsin Partnership, chì hà per scopu di creà prugrammi cumunitarii trà l'università è e cità rurale.
Unu di sti prughjetti serà a creazione di u Wisconsin Environmental Mesonet. Chris Kucharik, presidente di u Dipartimentu d'Agronomia di l'Università di Wisconsin-Madison, hà dettu ch'ellu prevede di creà una rete di 50 à 120 stazioni di monitoraghju di u clima è di u terrenu in i contee di tuttu u statu.
I monitori sò custituiti da treppiedi metallichi, alti circa sei piedi, cù sensori chì misuranu a velocità è a direzzione di u ventu, l'umidità, a temperatura è a radiazione solare, hà dettu. I monitori includenu ancu strumenti sutterranei chì misuranu a temperatura è l'umidità di u terrenu.
«U Wisconsin hè una spezia d'anomalia paragunatu à i nostri vicini è à altri stati di u paese in quantu à avè una rete dedicata o una rete di raccolta di dati d'osservazione», hà dettu Kucharik.
Kucharik hà dettu chì ci sò attualmente 14 monitori in e stazioni di ricerca agricula universitaria in lochi cum'è a penisula di Door County, è alcuni di i dati chì l'agricultori utilizanu avà venenu da a rete naziunale di vuluntarii di u Serviziu Meteorologicu Naziunale. Hà dettu chì i dati sò impurtanti ma sò riportati solu una volta à ghjornu.
A sovvenzione federale di 9 milioni di dollari, accumpagnata da 1 milione di dollari da u Fondu di Ricerca di l'Alumni di u Wisconsin, pagherà u persunale di monitoraghju è u persunale necessariu per creà, raccoglie è divulgà dati climatichi è di u terrenu.
«Semu veramente impegnati à creà una rete più densa chì ci permetterà di avè l'ultimi dati climatichi è di u terrenu in tempu reale per sustene i mezi di sussistenza di l'agricultori rurali, di i gestori di a terra è di l'acqua è di i decisori forestali», hà dettu Kucharik. «Ci hè una longa lista di persone chì beneficeranu di stu miglioramentu di a rete».
Jerry Clark, un educatore agriculu à u Centru di Estensione di a Contea di Chippewa di l'Università di Wisconsin-Madison, hà dettu chì a rete integrata aiuterà i paisani à piglià decisioni impurtanti nantu à a piantazione, l'irrigazione è l'usu di pesticidi.
«Pensu chì aiuta micca solu da u puntu di vista di a pruduzzione di e culture, ma ancu in alcune cose impreviste cum'è a fertilizazione induve pò avè qualchì benefiziu», hà dettu Clark.
In particulare, Clark hà dettu chì i paisani averanu una megliu idea di se u so terrenu hè troppu saturatu per accettà fertilizante liquidu, ciò chì puderia riduce a contaminazione da u scorrimentu.
Steve Ackerman, vicecancelliere di l'UW-Madison per a ricerca è l'educazione universitaria, hà guidatu u prucessu di candidatura à e borse di studiu di l'USDA. A senatrice demucratica americana Tammy Baldwin hà annunziatu u finanziamentu u 14 di dicembre.
«Pensu chì questu hè un veru vantaghju per a ricerca in u nostru campus è tuttu u cuncettu di Wisconsin», hà dettu Ackerman.
Data di publicazione: 22 d'aostu 2024