9 d'aostu (Reuters) - I resti di a timpesta Debby anu pruvucatu inundazioni improvvise in u nordu di a Pennsylvania è in u sudu di u statu di New York chì anu lasciatu decine di persone bluccate in e so case u venneri, anu dettu l'autorità.
Parechje persone sò state salvate da barca è da elicotteri in tutta a regione mentre Debby attraversava a zona, versendu parechji centimetri di pioggia nantu à a terra chì era digià bagnata da l'iniziu di sta settimana.
«Avemu realizatu più di 30 salvataggi finu à avà è cuntinuemu à circà casa per casa», hà dettu Bill Goltz, u capu di i pompieri in Westfield, Pennsylvania, chì hà una pupulazione di 1.100 abitanti. «Stemu evacuendu a cità. Finu à avà, ùn avemu avutu nè morti nè feriti. Ma e cità vicine anu persone disperse.»
U Serviziu Meteorologicu Naziunale hà emessu avvisi di tornadi per a zona. Debby, declassata da timpesta tropicale à depressione ghjovi, hà generatu tornadi mortali à l'iniziu di a settimana è si prevede chì cuntinuessi à fà cusì prima di vultà in mare sabbatu dopu meziornu.
I guvernatori di Pennsylvania è New York anu emessu dichjarazioni di disastru è d'emergenza per liberà risorse per aiutà e zone di u nordu di Pennsylvania è di u sudu di New York induve l'inundazioni improvvise anu lasciatu e persone bluccate è bisognose di salvataggio.
U NWS hà emessu avvisi d'inundazione è allerte di tornadi per parte di una zona chì si stende da a costa di a Georgia à u Vermont, mentre a timpesta si muvia à nord-est à 56 km à l'ora, assai più veloce chè à l'iniziu di a settimana.
Debby, una timpesta chì si move pianu pianu per a maiò parte di a settimana, hà fattu cascà sin'à 63 cm di pioggia durante a so marcia versu u nordu è hà tombu almenu ottu persone.
Dapoi ch'ellu hà toccu terra per a prima volta cum'è uraganu di categuria 1 nant'à a costa di u Golfu di Florida luni, Debby hà sommersu case è strade, è hà furzatu evacuazioni è salvataggi in acqua mentre avanzava pianu pianu longu a costa orientale.
U serviziu meteo hà ricevutu rapporti di una manata di tornadi dapoi ghjovi. In Browns Summit, Carolina di u Nordu, à circa 80 miglia (130 km) à nord-ovest di Raleigh, una donna di 78 anni hè stata uccisa quandu un arburu hè cascatu nantu à a so casa mobile, hà dettu l'affiliata di NBC WXII, citendu e forze di l'ordine.
Nanzu, una tromba d'aria hà tombu un omu quandu a so casa hè cascata in a contea di Wilson in l'est di a Carolina di u Nordu. Hà dannighjatu almenu 10 case, una chjesa è una scola.
A Carolina di u Nordu è di u Sud sò state e più colpite da e precipitazioni prodigiose di Debby.
In a cità di Moncks Corner, in Carolina di u Sud, e squadre di salvamentu in acque rapide sò state mobilizate venneri, mentre chì l'inundazioni improvvise periculose anu furzatu l'evacuazioni è a chjusura di una autostrada interstatale.
À u principiu di a settimana, un tornadu hà attraversatu Moncks Corner, à circa 80 km à u nordu di Charleston, ribaltendu vitture è distruggendu un ristorante di fast-food.
In Barre, Vermont, à circa 11 km à sudeste di a capitale Montpelier, Rick Dente hà passatu a matina à mette teloni di plastica sopra u tettu è à circundà e porte cù sacchi di sabbia in u so magazinu di famiglia, Dente's Market.
U Vermont, chì hè sottumessu à un statu d'emergenza federale, hà digià affruntatu una mansa di timpeste da un sistema separatu chì hà lavatu e strade, dannighjatu e case è gonfiatu i fiumi è i ruscelli cù l'acqua di l'inundazione.
I resti di Debby puderanu purtà altri 3 pollici (7,6 cm) o più pioggia, hà dettu u serviziu meteurologicu.
«Simu preoccupati», disse Dente, pensendu à u magazinu chì hè statu in famiglia dapoi u 1907, è ch'ellu gestisce dapoi u 1972. Una volta un magazinu alimentariu, avà serve soprattuttu i turisti chì cercanu antichità è ricordi.
«Ogni volta chì piove, hè peghju», disse. «Mi preoccupo ogni volta chì piove.»
Pudemu furnisce un sensore di flussu radar portatile chì pò monitorà a velocità di flussu di l'acqua in tempu reale, cliccate nantu à l'imagine per i dettagli
Data di publicazione: 14 d'aostu 2024