Avemu misuratu a velocità di u ventu cù anemometri per seculi, ma i recenti progressi anu permessu di furnisce previsioni meteo più affidabili è precise. L'anemometri sonichi misuranu a velocità di u ventu rapidamente è precisamente paragunatu à e versioni tradiziunali.
I centri di scienza atmosferica utilizanu spessu questi dispositivi quandu realizanu misurazioni di rutina o studii dettagliati per aiutà à fà previsioni meteorologiche precise per diversi lochi. Certe cundizioni ambientali ponu limità e misurazioni, ma certi adattamenti ponu esse fatti per superà questi prublemi.
L'anemometri sò apparsi in u XVu seculu è anu cuntinuatu à esse migliurati è sviluppati in l'ultimi anni. L'anemometri tradiziunali, sviluppati per a prima volta à a mità di u XIXu seculu, utilizanu una dispusizione circulare di tazze di ventu cunnesse à un registratore di dati. In l'anni 1920, sò diventati trè, furnendu una risposta più rapida è più consistente chì aiuta à misurà e raffiche di ventu. L'anemometri sonichi sò avà u prossimu passu in e previsioni meteorologiche, furnendu una maggiore precisione è risoluzione.
L'anemometri sonichi, sviluppati in l'anni 1970, utilizanu onde ultrasoniche per misurà istantaneamente a velocità di u ventu è determinà se l'onde sonore chì viaghjanu trà una coppia di sensori sò accelerate o rallentate da u ventu.
Avà sò largamente cummercializati è aduprati in una varietà di scopi è lochi. L'anemometri sonichi bidimensionali (velocità è direzzione di u ventu) sò largamente aduprati in e stazioni meteorologiche, a navigazione, e turbine eoliche, l'aviazione, è ancu in mezu à l'oceanu, fluttuendu nantu à e boe meteorologiche.
L'anemometri sonichi ponu fà misurazioni cù una risoluzione temporale assai alta, tipicamente da 20 Hz à 100 Hz, ciò chì li rende adatti per e misurazioni di turbulenza. E velocità è e risoluzioni in questi intervalli permettenu misurazioni più precise. L'anemometru sonicu hè unu di i strumenti meteorologichi più recenti in e stazioni meteorologiche d'oghje, è hè ancu più impurtante chè a banderuola, chì misura a direzzione di u ventu.
À u cuntrariu di e versioni tradiziunali, un anemometru sonicu ùn richiede micca parti mobili per funziunà. Misuranu u tempu chì ci vole à un impulsu sonoru per viaghjà trà dui sensori. U tempu hè determinatu da a distanza trà sti sensori, induve a velocità di u sonu dipende da a temperatura, a pressione è i contaminanti di l'aria cum'è l'inquinamentu, u sale, a polvera o a nebbia in l'aria.
Per ottene informazioni di velocità di l'aria trà i sensori, ogni sensore agisce alternativamente cum'è trasmettitore è ricevitore, cusì l'impulsi sò trasmessi trà di elli in e duie direzzione.
A velocità di volu hè determinata in basa à u tempu di l'impulsu in ogni direzzione; cattura a velocità, a direzzione è l'angulu di u ventu tridimensionale piazzendu trè coppie di sensori nantu à trè assi diversi.
U Centru per e Scienze Atmosferiche hà sedici anemometri sonichi, unu di i quali hè capace di funziunà à 100 Hz, dui di i quali sò capaci di funziunà à 50 Hz, è u restu, chì sò per a maiò parte capaci di funziunà à 20 Hz, sò abbastanza veloci per a maiò parte di l'operazioni.
Dui strumenti sò dotati di riscaldamentu antighiacciu per l'usu in cundizioni di ghiaccio. A maiò parte anu ingressi analogichi, chì permettenu di aghjunghje sensori supplementari cum'è temperatura, umidità, pressione è gas traccianti.
L'anemometri sonichi sò stati aduprati in prughjetti cum'è NABMLEX per misurà a velocità di u ventu à diverse altezze, è Cityflux hà pigliatu diverse misurazioni in diverse parti di a cità.
A squadra di u prugettu CityFlux, chì studia l'inquinamentu atmosfericu urbanu, hà dettu: "L'essenza di CityFlux hè di studià i dui prublemi simultaneamente misurendu a rapidità cù a quale i venti forti eliminanu a materia particulata da una reta di 'canyon' di e strade di a cità. L'aria sopra à elli hè induve campemu è respiremu. Un locu chì pò esse spazzatu via da u ventu".
L'anemometri sonichi sò l'ultimu sviluppu maiò in a misurazione di a velocità di u ventu, migliurendu a precisione di e previsioni meteo è essendu immuni à e cundizioni avverse cum'è e forti piogge chì ponu causà prublemi cù i strumenti tradiziunali.
Dati più precisi nantu à a velocità di u ventu ci aiutanu à capisce e cundizioni climatiche à vene è à preparassi per a vita è u travagliu di ogni ghjornu.
Data di publicazione: 13 di maghju 2024