Chì sò i PFA ? Tuttu ciò chì avete bisognu di sapè
Segui u nostru blog di notizie australiane in diretta per l'ultime aghjurnamenti
Ricevi u nostru email di notizie di ultima ora, l'app gratuita o u podcast di notizie di ogni ghjornu
L'Australia puderia indurisce e regule riguardanti i livelli accettabili di i principali sustanzi chimichi PFAS in l'acqua potabile, riducendu a quantità di i cosiddetti sustanzi chimichi per sempre permessi per litru.
U Cunsigliu Naziunale di Ricerca Medica è di Salute hà publicatu luni un prugettu di linee guida chì rivedenu i limiti per quattru sustanzi chimichi PFAS in l'acqua potabile.
I PFAS (sustanze per- è polifluoroalchiliche), una classa di parechji millaie di cumposti, sò qualchì volta chjamati "sostanze chimiche per sempre" perchè persistenu in l'ambiente per longhi periodi di tempu è sò più difficiuli da distrughje chè sustanze cum'è zuccheri o proteine. L'esposizione à i PFAS hè larga è ùn si limita micca à l'acqua potabile.
Iscriviti à l'email di nutizie di Guardian Australia
I prughjetti di linee guida stabiliscenu raccomandazioni per i limiti di PFAS in l'acqua potabile durante a vita di una persona.
Sicondu u prugettu, u limite per u PFOA - un cumpostu adupratu per fà u Teflon - seria riduttu da 560 ng/L à 200 ng/L, basatu annantu à l'evidenza di i so effetti cancerogeni.
Basatu annantu à e nove preoccupazioni riguardu à l'effetti nant'à u midullu osseu, i limiti per u PFOS - prima l'ingredientu chjave in u prutettore di tessuti Scotchgard - seranu ridotti da 70 ng/L à 4 ng/L.
In dicembre di l'annu scorsu, l'Agenzia Internaziunale per a Ricerca nantu à u Cancru hà classificatu u PFOA cum'è cancerogenu per l'omu - in a listessa categuria cum'è u cunsumu d'alcol è l'inquinamentu di l'aria esterna - è u PFOS cum'è "pussibilmente" cancerogenu.
E linee guida pruponenu ancu novi limiti per dui cumposti PFAS basati annantu à l'evidenza di effetti tiroidei, di 30 ng/L per PFHxS è 1000 ng/L per PFBS. U PFBS hè statu utilizatu cum'è rimpiazzamentu di u PFOS in Scotchgard dapoi u 2023.
U direttore generale di u NHMRC, u prufessore Steve Wesselingh, hà dettu in una cunferenza stampa chì i novi limiti sò stati stabiliti basendu si nantu à evidenze di studii nantu à l'animali. "Attualmente ùn credemu micca chì ci sianu studii umani di qualità sufficiente per guidà ci in u sviluppu di sti numeri", hà dettu.
U limite di PFOS prupostu seria in cunfurmità cù e linee guida di i Stati Uniti, mentre chì u limite australianu di PFOA seria sempre più altu.
«Ùn hè micca insolitu chì i valori di guida variinu da paese à paese in u mondu sanu secondu e diverse metodologie è i punti finali utilizati», hà dettu Wesseleigh.
I Stati Uniti anu cum'è scopu zero concentrazioni di cumposti cancerogeni, mentre chì i regulatori australiani aduttano un approcciu di "mudellu di soglia".
"Sè simu sottu à quellu livellu di soglia, credemu chì ùn ci hè micca risicu chì quella sustanza causi u prublema identificatu, ch'elli sianu prublemi di tiroide, prublemi di midulla ossea o cancru", hà dettu Wesseleigh.
L'NHMRC hà cunsideratu di stabilisce un limite cumminatu di PFAS per l'acqua potabile, ma l'hà cunsideratu impraticabile datu u numeru di sustanzi chimichi PFAS. "Ci hè un numeru assai grande di PFAS, è ùn avemu micca informazioni tossicologiche per a grande maggioranza di elli", hà dettu u duttore David Cunliffe, cunsiglieru principale per a qualità di l'acqua per u dipartimentu di salute di u Sudafrica. "Avemu pigliatu sta strada di pruduce valori di guida individuali per quelli PFAS induve ci sò dati dispunibili".
A gestione di i PFAS hè spartuta trà u guvernu federale è u statu è i territorii, chì regulanu l'approvvigionamentu d'acqua.
U duttore Daniel Deere, un cunsiglieru per l'acqua è a salute à Water Futures, hà dettu chì l'Australiani ùn anu micca bisognu di preoccupassi di i PFAS in l'acqua potabile publica, salvu chì ùn sianu specificamente notificati. "Semu furtunati in Australia perchè ùn avemu guasi micca acqua affettata da PFAS, è duvete preoccupassi solu s'è site cunsigliatu direttamente da l'autorità.
A menu chì ùn sia cunsigliatu altrimente, ùn ci era "nisun valore à aduprà fonti d'acqua alternative, cum'è l'acqua in buttiglia, i sistemi di trattamentu di l'acqua domestica, i filtri d'acqua da banco, i serbatoi d'acqua piovana lucali o i pozzi", hà dettu Deere in una dichjarazione.
«L'Australiani ponu cuntinuà à sente fiducia chì e Linee Guida Australiane per l'Acqua Potabile incorporanu a scienza più recente è robusta per sustene a sicurezza di l'acqua potabile», hà dettu in una dichjarazione u prufessore Stuart Khan, capu di a Scola di Ingegneria Civile di l'Università di Sydney.
L'NHMRC hà datu priorità à una revisione di e linee guida australiane nantu à i PFAS in l'acqua potabile à a fine di u 2022. E linee guida ùn eranu state aggiornate dapoi u 2018.
I prughjetti di linee guida resteranu dispunibili per a cunsultazione publica finu à u 22 di nuvembre.
In fatti, pudemu aduprà sensori di qualità di l'acqua per rilevà a qualità di l'acqua, pudemu furnisce una varietà di sensori per misurà diversi parametri in acqua per a vostra riferenza.
Data di publicazione: 02 dicembre 2024