• pagina_intestazione_Bg

Casi d'applicazione di sensori radar idrologichi, pluviometri è sensori di spostamentu per l'allerta precoce di inondazioni di muntagna in u Sudeste Asiaticu

L'Asia sudorientale, carattarizata da u so clima di furesta pluviale tropicale, l'attività monsoniche frequenti è u terrenu muntagnosu, hè una di e regioni più propensi à disastri di inundazioni di muntagna in u mondu. U monitoraghju tradiziunale di e precipitazioni à un puntu unicu ùn hè più sufficiente per i bisogni muderni di alerta precoce. Dunque, hè cruciale stabilisce un sistema integratu di monitoraghju è alerta chì combina tecnulugie spaziali, celesti è terrestri. U core di un tale sistema include: sensori radar idrologichi (per u monitoraghju macroscopicu di e precipitazioni), pluviometri (per una calibrazione precisa à u livellu di u terrenu) è sensori di spostamentu (per u monitoraghju di e cundizioni geologiche in situ).

U seguente casu d'applicazione cumpletu illustra cumu questi trè tipi di sensori funzionanu inseme.

 

I. Casu d'applicazione: Prughjettu d'alerta precoce per l'inundazioni di muntagna è e frane in un bacinu idrograficu di l'isula di Java, Indonesia

1. Sfondate di u prugettu:
I paesi muntagnosi in u centru di l'isula di Java sò constantemente affettati da e precipitazioni monsoniche, chì portanu à frequenti inundazioni di muntagna è frane chì l'accumpagnanu, chì minaccianu gravemente a vita, a pruprietà è l'infrastrutture di i residenti. U guvernu lucale, in cullaburazione cù l'urganisazioni internaziunali, hà messu in opera un prughjettu cumpletu di monitoraghju è d'alerta in un tipicu picculu bacinu idrograficu di a regione.

2. Cunfigurazione è roli di i sensori:

  • «Sky Eye» — Sensori Radar Idrologichi (Monitoraghju Spaziale)
    • Rolu: Previsione macroscopica di e tendenze è stima di e precipitazioni superficiali di u bacino idrograficu.
    • Implementazione: Una reta di picculi radar idrologichi in banda X o banda C hè stata implementata in punti alti intornu à u bacinu idrograficu. Quessi radar scansionanu l'atmosfera in tuttu u bacinu idrograficu cù una alta risoluzione spaziotempurale (per esempiu, ogni 5 minuti, griglia di 500 m × 500 m), stimendu l'intensità di e precipitazioni, a direzzione di u muvimentu è a velocità.
    • Applicazione:
      • U radar detecta una nuvola di pioggia intensa chì si move versu u bacinu idrograficu à monte è calcula chì coprirà tuttu u bacinu idrograficu in 60 minuti, cù una intensità media di pioggia stimata superiore à 40 mm/h. U sistema emette automaticamente un avvisu di Livello 1 (Avvisu), avvisendu e stazioni di monitoraghju terrestre è u persunale di gestione per preparassi per a verificazione di i dati è a risposta d'emergenza.
      • I dati radar furniscenu una carta di distribuzione di e precipitazioni di tuttu u bacinu idrograficu, identificendu accuratamente e zone "hotspot" cù e precipitazioni più forti, chì serve cum'è input criticu per i successivi avvisi precisi.
  • «Riferimentu di u terrenu» — Pluviometri (Monitoraghju precisu specificu per puntu)
    • Ruolo: Raccolta di dati di verità in terra è calibrazione di dati radar.
    • Implementazione: Decine di pluviometri à secchi ribaltabili sò stati distribuiti in tuttu u bacinu idrograficu, in particulare à monte di i paesi, à diverse altitudini, è in zone "hotspot" identificate da radar. Quessi sensori registranu a precipitazione effettiva à livellu di u terrenu cù alta precisione (per esempiu, 0,2 mm/punta).
    • Applicazione:
      • Quandu u radar idrologicu emette un avvisu, u sistema recupera subitu dati in tempu reale da i pluviometri. Se parechji pluviometri cunfermanu chì a precipitazione cumulativa di l'ultima ora hà superatu i 50 mm (una soglia preimpostata), u sistema aumenta l'alerta à u Livellu 2 (Avvisu).
      • I dati di u pluviometru sò trasmessi continuamente à u sistema cintrali per a paragone è a calibrazione cù e stime radar, migliurendu continuamente a precisione di l'inversione di e precipitazioni radar è riducendu i falsi allarmi è e rilevazioni mancate. Serve cum'è "verità di basa" per validà l'avvertimenti radar.
  • «Pulsu di a Terra» — Sensori di Spostamentu (Monitoraghju di a Risposta Geologica)
    • Rolu: Monitorà a risposta attuale di u pendiu à e precipitazioni è avvisà direttamente di frane.
    • Implementazione: Una seria di sensori di spustamentu sò stati installati nantu à corpi franosi à altu risicu identificati per mezu di indagini geologiche in u bacinu idrograficu, cumpresi:
      • Inclinometri di pozzi di trivellazione: Installati in fori di perforazione per monitorà i picculi spostamenti di roccia è terra sotterranea profonda.
      • Misuratori di crepe/Estensometri a filo: Installati nantu à e crepe superficiali per monitorà i cambiamenti in a larghezza di a crepa.
      • Stazioni di Monitoraghju GNSS (Sistema Globale di Navigazione Satellitare): Monitoranu i spostamenti di a superficia à livellu millimetricu.
    • Applicazione:
      • Durante e forti piogge, i pluviometri cunfermanu una forte intensità di precipitazioni. In questa fase, i sensori di spostamentu furniscenu l'infurmazione più critica: a stabilità di a pendenza.
      • U sistema rileva una accelerazione brusca di i tassi di spustamentu da un inclinometru prufondu nantu à una pendenza à altu risicu, accumpagnata da letture di allargamentu cuntinuu da i misuratori di crepe superficiali. Questu indica chì l'acqua di pioggia s'hè infiltrata in a pendenza, si sta furmendu una superficia di scivulamentu è una frana hè imminente.
      • Basatu annantu à sti dati di spustamentu in tempu reale, u sistema ignora l'avvisi basati annantu à a pioggia è emette direttamente un alerta di Livello 3 di u più altu livellu (Alerta d'Emergenza), avvisendu i residenti in a zona di periculu per mezu di trasmissioni, SMS è sirene per evacuà immediatamente.

II. Flussu di travagliu collaborativu di i sensori

  1. Fase di Allerta Precoce (Pre-Precipitazione à Precipitazione Iniziale): U radar idrologicu rileva prima e nuvole di pioggia intensa à monte, furnendu un avvisu precoce.
  2. Fase di Cunferma è Escalazione (Durante e Piogge): I pluviometri cunfermanu chì e precipitazioni à u livellu di u terrenu superanu i limiti, specificendu è lucalizendu u livellu d'alerta.
  3. Fase d'Azione Critica (Pre-Disastru): I sensori di spustamentu rilevenu segnali diretti d'instabilità di pendenza, scatenendu l'alerta di disastru imminente di u più altu livellu, cumprendu "ultimi minuti" critichi per l'evacuazione.
  4. Calibrazione è Apprendimentu (In tuttu u Prucessu): I dati di u pluviometru calibranu continuamente u radar, mentre tutti i dati di i sensori sò registrati per ottimizà i futuri mudelli è soglie d'avvertimentu.

III. Riassuntu è Sfide

Questu approcciu integratu multi-sensore furnisce un supportu tecnicu robustu per affruntà l'inundazioni di muntagna è e frane in u Sudeste Asiaticu.

  • U radar idrologicu risponde à a quistione "Induve si verificaranu forti piogge?", dendu un tempu di preparazione.
  • I pluviometri rispondenu à a quistione "Quanta pioggia hè cascata in realtà?", furnendu dati quantitativi precisi.
  • I sensori di spustamentu rispondenu à a quistione: "U terrenu hè in traccia di scivulà?", furnendu evidenza diretta di un disastru imminente.

I sfidi includenu:

  • Costi elevati: U spiegamentu è a manutenzione di e rete radar è di sensori densi sò costosi.
  • Difficultà di mantenimentu: In e zone remote, umide è muntagnose, assicurà l'approvvigionamentu energeticu (spessu basatu annantu à l'energia solare), a trasmissione di dati (spessu aduprendu a radiofrequenza o u satellitu) è a manutenzione fisica di l'attrezzatura hè una sfida significativa.
  • Integrazione tecnica: Piattaforme di dati è algoritmi putenti sò necessarii per integrà dati multi-surgente è permette una presa di decisioni automatizata è rapida.
  • Set cumpletu di servitori è moduli wireless software, supporta RS485 GPRS /4g/WIFI/LORA/LORAWANPer piacè cuntattate Honde Technology Co., LTD.

    Email: info@hondetech.com

    Situ web di a cumpagnia:www.hondetechco.com

    Tel: +86-15210548582

 


Data di publicazione: 19 di settembre di u 2025