• pagina_intestazione_Bg

L'inquinamentu atmosfericu hè una mala nutizia ancu per l'impollinatori

Un novu studiu palesa cumu l'inquinanti di l'attività umana influenzanu a so capacità di localizà i fiori.

https://www.alibaba.com/product-detail/CE-MULTI-FUNCTIONAL-ONLINE-INDUSTRIAL-AIR_1600340686495.html?spm=a2747.product_manager.0.0.74f571d2UXOskI
Lungu ogni strada trafficata, i resti di i gasi di scaricu di e vitture sò appesi in l'aria, frà elli l'ossidi d'azotu è l'ozonu. Quessi inquinanti, chì sò ancu liberati da parechje installazioni industriali è centrali elettriche, flottanu in l'aria per ore o anni. I scientifichi sanu dapoi tantu tempu chì sti sustanzi chimichi sò dannosi per a salute umana. Ma avà, un numeru crescente di prove suggerisce chì sti stessi inquinanti rendenu ancu a vita più difficiule per l'insetti impollinatori è e piante chì dipendenu da elli.

Diversi tipi di inquinanti atmosferichi reagiscenu cù i sustanzi chimichi chì custituiscenu u prufume di un fiore, alterendu a quantità è a cumpusizione di i cumposti in modu da impedisce a capacità di un impollinatore di localizà i fiori. In più di circà segnali visuali cum'è a forma o u culore di un fiore, l'insetti dipendenu da una "mappa" di i prufumi, una cumbinazione di molecule d'odore uniche per ogni spezia di fiore, per localizà a pianta desiderata. L'ozonu à u livellu di u terrenu è l'ossidi d'azotu reagiscenu cù e molecule di u prufume fiurale, creendu novi sustanzi chimichi chì funzionanu in modu diversu.

«Cambia fundamentalmente u prufume chì l'insettu cerca», hà dettu Ben Langford, un scientistu atmosfericu per u Centru di Ecologia è Idrologia di u Regnu Unitu chì face ricerche nantu à questu prublema.

L'impollinatori amparanu à associà una cumbinazione unica di sustanzi chimichi chì u fiore libera cù quella spezia specifica è a so ricumpensa zuccherata assuciata. Quandu sti cumposti fragili entranu in cuntattu cù inquinanti altamente reattivi, e reazioni alteranu u numeru di molecule di prufume fiurale è ancu a quantità relativa di ogni tipu di molecula, cambiendu fundamentalmente u prufume.

I circadori sanu chì l'ozonu attacca un tipu di ligame di carbone truvatu in e molecule di prufume fiurale. D’altronde, l'ossidi d'azotu sò un pocu un enigma, è ùn hè ancu chjaru esattamente cumu e molecule di prufume fiurale reagiscenu chimicamente cù stu tipu di cumpostu. "Sta mappa di l'odori hè assai impurtante per l'impollinatori, in particulare l'impollinatori volanti attivi", hà dettu James Ryalls, un ricercatore à l'Università di Reading. "Ci sò certi bombi, per esempiu, chì ponu vede un fiore solu quandu sò à menu di un metru di distanza da u fiore, dunque l'odore hè assai impurtante per elli per a ricerca di cibo".
Langford è altri membri di a so squadra anu decisu di capisce cumu l'ozonu cambia esattamente a forma di u pennacchio di prufume di un fiore. Anu utilizatu una galleria di u ventu è sensori per misurà a struttura di a nuvola di prufume chì i fiori creanu quandu emettenu a so fragranza caratteristica. I circadori anu poi liberatu ozonu à duie concentrazioni, una di e quali hè simile à ciò chì u Regnu Unitu sperimenta durante l'estate quandu i livelli di ozonu sò più alti, in a galleria cù e molecule di prufume fiurale. Anu scupertu chì l'ozonu corrode i bordi di u pennacchio, accorciendu a larghezza è a lunghezza.

I circadori anu tandu prufittatu di un riflessu di l'ape cunnisciutu cum'è estensione di a proboscide. Cum'è u cane di Pavlov, chì salivava à u sonu di una campana di cena, l'ape stenderanu una parte di a so bocca chì agisce cum'è un tubu d'alimentazione, cunnisciutu cum'è proboscide, in risposta à un odore ch'elli assucianu à una ricumpensa di zuccheru. Quandu i scientifichi anu presentatu à queste api u prufume ch'elli nurmalmente sentirebbenu à sei metri da u fiore, anu messu fora a so proboscide u 52% di u tempu. Questu hè diminuitu à u 38% di u tempu per u cumpostu odore chì rapprisenta l'odore à 12 metri da u fiore.

Tuttavia, quandu anu applicatu i stessi cambiamenti à u prufume chì si verificarianu in un pennacchio degradatu da l'ozonu, l'ape anu rispostu solu u 32% di u tempu à a marca di sei metri è u 10% di u tempu à a marca di 12 metri. "Si vedenu queste diminuzioni abbastanza drammatiche in u numeru di api chì ponu tandu ricunnosce l'odore", hà dettu Langford.

Gran parte di a ricerca nantu à questu tema hè stata fatta in ambienti di laburatoriu, micca in u campu o in l'habitat naturale di un insettu. Per affruntà sta lacuna di cunniscenza, i scientifichi di l'Università di Reading anu stallatu pompe chì spinghjenu l'ozonu o i gas di scaricu di diesel in sezioni di un campu di granu. L'esperimenti stallati in l'anelli à aria aperta di 26 piedi aiutanu i circadori à valutà l'effetti di l'inquinamentu atmosfericu nantu à diversi tipi di impollinatori.

Una squadra di circadori hà monitoratu gruppi di piante di senape in i terreni per a visita di l'impollinatori. Alcune camere avianu gas di scaricu diesel pompati à livelli inferiori à i standard di qualità di l'aria ambiente di l'EPA. In questi siti, ci era una riduzione finu à u 90% di a capacità di l'insetti di localizà i fiori da i quali dipendenu per u cibu. Inoltre, e piante di senape aduprate in u studiu, malgradu esse fiori autoimpollinanti, anu sperimentatu ancu una riduzione finu à u 31% in alcune misure di sviluppu di e sementi, probabilmente per via di una diminuzione di l'impollinazione da l'inquinamentu atmosfericu.

Queste scuperte indicanu chì l'insetti impollinatori stessi affrontanu sfide uniche per via di i livelli attuali di inquinamentu atmosfericu. Ma quandu si travaglia in cuncertu cù altre sfide chì affrontanu questi insetti, l'inquinamentu atmosfericu hè prubabile di creà prublemi in

Pudemu furnisce sensori per misurà una larga gamma di gasi

https://www.alibaba.com/product-detail/CE-MULTI-FUNCTIONAL-ONLINE-INDUSTRIAL-AIR_1600340686495.html?spm=a2747.product_manager.0.0.74f571d2UXOskI


Data di publicazione: 8 d'aostu 2024