BARCELONA, Spagna (AP) - In pochi minuti, l'inundazioni improvvise causate da forti acquazzoni in a Spagna orientale anu spazzatu via guasi tuttu ciò chì si truvava nantu à u so caminu. Senza tempu per reagisce, e persone sò state intrappulate in veiculi, case è imprese. Parechji sò morti è migliaia di mezi di sussistenza sò stati distrutti.
Una settimana dopu, l'autorità anu recuperatu 219 corpi - 211 di elli in a regione orientale di Valencia - è cercanu almenu 93 persone chì ùn sò state rilevate. A pulizza, i pompieri è i suldati anu cuntinuatu à circà marti un numeru scunnisciutu di persone sparite.
In parechje di e più di 70 lucalità affettate, situate soprattuttu in a periferia sud di a cità di Valencia, a ghjente hà sempre prublemi di salute. L'acqua hè di ritornu à scorrere per e tubature, ma l'autorità dicenu chì hè solu per a pulizia è micca adatta per beie. Si formanu file in cucine d'emergenza improvisate è in i punti di distribuzione di cibo in e strade sempre cuperte di fangu è detriti.
«Pudemu stimà chì simu di fronte à u più grande pagamentu per un avvenimentu ligatu à u clima chì a Spagna hà mai patitu», hà dettu Mirenchu del Valle Schaan, presidente di l'Associazione Spagnola di e Cumpagnie d'Assicuranza.
Migliaia di vuluntarii aiutanu i suldati è i rinforzi di a pulizza cù u compitu gigantescu di pulisce u pantanu è l'innumerevuli vitture distrutte.
I pianterreni di millaie di case sò stati arruvinati. Dentru à certi veiculi chì l'acqua hà lavatu via o intrappulati in garage sutterranei, ci eranu sempre corpi chì aspettavanu d'esse identificati.
A frustrazione per a gestione di a crisa hè sgorgata dumenica quandu una folla in Paiporta, assai colpita, hà lanciatu fangu è altri oggetti contr'à a famiglia reale spagnola, u primu ministru Pedro Sánchez è i funzionari regiunali quandu anu fattu a so prima visita à l'epicentru di i danni causati da l'inundazione.
Chi hè successu?
E timpeste si sò cuncintrate sopra i bacini di i fiumi Magro è Turia è, in u canale Poyo, anu pruduttu muri d'acqua chì anu traboccatu da e rive, pigliendu a ghjente di sorpresa mentre cuntinuavanu a so vita quotidiana marti sera è mercuri mattina.
Chi hè successu?
E timpeste si sò cuncintrate sopra i bacini di i fiumi Magro è Turia è, in u canale Poyo, anu pruduttu muri d'acqua chì anu traboccatu da e rive, pigliendu a ghjente di sorpresa mentre cuntinuavanu a so vita quotidiana marti sera è mercuri mattina.
In un batter d'ochju, l'acqua fangosa hà cupertu strade è ferrovie, è hè entrata in case è imprese in e cità è paesi di a periferia sud di Valencia. I cunduttori anu avutu à riparassi nantu à i tetti di e vitture, mentre chì i residenti si sò rifugiati nantu à terreni più alti.
U serviziu meteorologicu naziunale spagnolu hà dettu chì in a località di Chiva, assai colpita, hà piovutu di più in ottu ore chè in i 20 mesi precedenti, chjamendu u diluviu "straordinariu". Altre zone in a periferia sud di a cità di Valencia ùn anu micca ricevutu pioggia prima di esse spazzate via da u muru d'acqua chì hà traboccatu i canali di drenaggiu.
Quandu l'autorità anu mandatu alerti à i telefoni cellulari chì avvertivanu di a gravità di l'inundazioni è dumandavanu à a ghjente di stà in casa, parechji eranu digià in strada, travagliendu o cuparti d'acqua in zone basse o garage sutterranei, chì sò diventati trappule mortali.
Perchè sò accadute queste inundazioni improvvise massive?
I scientifichi chì cercanu di spiegà ciò chì hè accadutu vedenu duie cunnessione prubabili cù u cambiamentu climaticu causatu da l'omu. Una hè chì l'aria più calda cuntene è dopu scarica più pioggia. L'altra hè pussibule cambiamenti in u jet stream - u fiume d'aria sopra a terra chì move i sistemi climatichi in u globu - chì generanu clima estremu.
I climatologi è i meteorologi anu dettu chì a causa immediata di l'inundazioni hè chjamata un sistema di timpeste di bassa pressione interrotte chì hè migratu da una corrente à jet insolitamente ondulata è stallata. Quellu sistema s'hè semplicemente parcheggiatu sopra a regione è hà versatu a pioggia. Questu accade abbastanza spessu chì in Spagna li chjamanu DANA, l'acronimu spagnolu di u sistema, anu dettu i meteorologi.
È dopu ci hè a temperatura insolitamente alta di u Mari Mediterraniu. Hà avutu a so temperatura superficiale più calda mai registrata à a mità d'aostu, à 28,47 gradi Celsius (83,25 gradi Fahrenheit), hà dettu Carola Koenig di u Centru per u Risicu di Inundazioni è a Resilienza à l'Università Brunel di Londra.
L'eventu meteorologicu estremu hè accadutu dopu chì a Spagna hà luttatu contr'à siccità prolungate in u 2022 è u 2023. L'esperti dicenu chì i cicli di siccità è inundazioni stanu aumentendu cù u cambiamentu climaticu.
«U cambiamentu climaticu uccide, è avà, sfurtunatamente, u vedemu in prima persona», hà dettu Sánchez marti dopu avè annunziatu un pacchettu di succorsu di 10,6 miliardi d'euri per 78 municipalità induve almenu una persona era morta.
Questu hè digià accadutu prima?
A costa mediterranea di a Spagna hè abituata à e timpeste autunnali chì ponu causà inundazioni, ma questu episodiu hè stata l'inundazione improvvisa più putente di a regione in a memoria recente.
L'anziani di Paiporta, à l'epicentru di a tragedia, dicenu chì l'inundazioni eranu trè volte più gravi di quelle di u 1957, chì anu causatu almenu 81 morti. Quellu episodiu hà purtatu à a deviazione di u corsu d'acqua di u Turia, ciò chì hà significatu chì una grande parte di a cità hè stata risparmiata da queste inundazioni.
Valencia hà subitu dui altri DANA maiò in l'anni 1980, unu in u 1982 cù circa 30 morti, è un altru cinque anni dopu chì hà battutu i record di precipitazioni.
Hè evidenti chì i disastri naturali improvvisi ci purteranu grandi perdite. Ancu s'è ùn pudemu micca impedisce chì i disastri naturali ghjunghjenu, pudemu evità e perdite causate da i disastri in anticipu è riduce li à u minimu, vale à dì, aduprendu sensori per monitorà i dati.
U nostru Sensore di Flussu di Superficie Radar Doppler hè u sensore ideale per tutte l'applicazioni in u monitoraghju è a misurazione di u flussu d'acqua. Hè particularmente adattatu per a misurazione di u flussu in canali aperti, fiumi è laghi, è ancu in e zone custiere. Hè una suluzione ecunomica grazia à opzioni di montaggio versatili è simplici. L'alloghju IP 68 resistente à l'inundazioni garantisce un funziunamentu permanente senza manutenzione. L'usu di a tecnulugia di telerilevamentu elimina i prublemi d'installazione, di currusione è di incrostazioni assuciati à i sensori immersi. Inoltre, a precisione è e prestazioni ùn sò micca influenzate da i cambiamenti di densità di l'acqua è di e cundizioni atmosferiche.
Data di publicazione: 06 dicembre 2024